Wij maken gebruik van Tikkie.

Met Tikkie sturen wij een betaalverzoek via WhatsApp, SMS of E-mail. In dit berichtje zit een link, waarmee u direct het openstaande bedrag kunt betalen. De betaling verloopt via iDEAL, super simpel.

Tikkie is een initiatief van ABN AMRO. In een klein team hebben wij de afgelopen maanden de Tikkie app gemaakt. Uiteraard wel volgens de richtlijnen en veiligheidseisen van ABN AMRO. Tijdens de ontwikkeling is er vaak gecheckt met de gebruikers. Heb je nog verbeterpunten? App ons via 06 – 8365 4343, dan gaan wij ermee aan de slag.

Wat is Tikkie?
Met Tikkie kan je veilig en snel je vrienden een betaalverzoekje via WhatsApp sturen. Via een linkje kun je het openstaande bedrag terugbetalen via iDEAL.

Kan iedereen Tikkie gebruiken?
Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan Tikkie gebruiken, het maakt niet uit bij welke bank je zit. U betaalt  eenvoudig via je eigen bank en iDEAL. U hoeft dus niet Tikkie op uw telefoon te hebben.

Heb ik mijn paslezer nodig om te betalen?
Bij de meeste banken kun je in je mobiel bankieren-app instellen of je tot een bepaald bedrag zonder paslezer wilt betalen. Soms is het nodig om de paslezer alleen bij de eerste betaling aan een vriend te gebruiken.

Is tikkie veilig?
Tikkie is mogelijk gemaakt door ABN AMRO en voldoet aan strenge veiligheidseisen. Een Tikkie betaalverzoekje ziet er altijd zo uit: https://tikkie.me/pay/… Als dit niet zo is, klik er dan niet op en meld het aan ons.

Misbruik melden
Als je echt het idee hebt dat het verzoekje niet oké is, kun je hier misbruik melden.